Jag lagar mat - Konyhásnéni a'la Kalmar
2015. október 01. írta: ko.barbi

Jag lagar mat - Konyhásnéni a'la Kalmar

Hajhálóm szerencsére nem volt, de a nagy evőkanálból undin placcsanós fejadagmérést kipróbáltam. Ma a Kalmar Nationen-nél kuktáskodtam. Oké, érzem, hogy kell ide egy kis bevezető.

Azt már mondtam, hogy itt a diákszervezeteket Nation-nek (svédül Nationen - kiejtés "nahúúúnen" haha, gyakorolok a vizsgára) hívják, amik nagyrészt svéd városok vagy térségek neveit viselik. A Nation-ök mindegyike a Studentlund szervezetbe tömörül - kivéve a politikai Smalands Nation, ami kivált/kidobták(?) vicces sztori -, szóval bármelyiknek vagy a tagja, az összes többibe is bejárásod van - persze nem ingyen. Engem egyébként ez az egész rendszer kicsit a Roxfortbeli házakra emlékeztet, bár itt mi választunk és négynél sokkal több a lehetőség, illetve a Nationök átjárhatóak (én pl. a Blekinska Nationen-nél kezdem - egy újabb vicces sztori, de kevésbé érdekes), de ugyanúgy mindnek megvan a maga színe és címere meg egy csomó program.

kalmar1.JPG

A legnagyobbak Lunds, Malmö, Göteborgs elég sznobok és többnyire svéd többségűek - Malmö pl. olyannyira nem akar külföldi tagokat, hogy nem is képviseltette magát az Association Fair-en -, de nagyobb szórakozóhelyeik meg Penthouse kolijaik vannak, úgyhogy buli szempontjából jók (Lundnál pl. ingyen mehetsz be a bulijaikra, ha hozzájuk csatlakozol - van, akinek ezért megéri...). Aztán vannak a Tornanation-ök, nagyon kreatívan azért, mert mind a Tornavagen nevezetű utcában vannak egymás mellett felsorakozva (na ott lehet aztán az igazi őrült diákélet és jó sok elbukott vizsga!) és néhány kisebb Nation szétszórva a városközpontban, plusz Blekinska nem messze tőlünk Vildandenben (igen, ezért csatlakoztam először hozzájuk, mert hirtelen kellett az igazolás és ez volt a legközelebb, de egy közös tortasütés&game night kombón kívül sosem jártam náluk). Ja igen, mert minden Nationnek vn saját épülete, ahol a legszerencsésebbek bent is laknak, de amúgy éttermük - inkább menza -, pubjuk és clubhelyiségük van, ahol partikat és sittningeket szerveznek. Ha esemény van, akkor ezekben lehet dolgozni a konyhán, a bárban, a ruhatárban, a jegypénztárban, pincérként, stb. Én most ebédet főzni mentem a Kalmarba, az egyik legrégebbi Nationbe, ami főleg pub eseményeiről híres.

kalmar2.JPG

Reggel 9-kor volt a sorakozó azzal a kis közjátékkal, hogy zárva volt a kapu mikor odaértem, pedig olyan pontos voltam, hogy azóta se hiszem el. Aztán persze végül bejutottam, de volt egy kis pánik, hogy feleslegesen keltem korán. Kaptam cuki zöld kötényt meg fekete pólót a Nation címerével és végtelen kávét (meg kanelbullar-t, vagyis fahéjascsigát, merthogy az itt nemzeti eledel, is ehettem volna, de Lotta reggeli banános palacsintája épp elég laktató volt - sose rosszabb napkezdést, mint reggelit a szomszédban!), aztán kezdődhetett a nagy főzés. Sikeresen lecsaptam a gomba pucolásra és aprításra, az legalább a közé a kevés kuktafeladat közé tartozik, amit nem rontok el. Komolyabb katasztrófa nélkül - azért egy bögrét közös erővel sikeresen eltörtünk - megpucoltam és összevágtam egy hordónyi gombát, míg mellettem az angolok hasonló mennyiségben hagymát és paprikát aprítottak, aztán jöhetett egy kádnyi darált hús meg lencse és délre össze is állt a menü. Ne kérdezzétek a nevét, nekem leginkább csilisbabra hasonlított csak éppen bab nélkül (helyette gomba és zöldségek meg héjában sült krumpli) vagy a vega változat hús helyett lencsével. Egész jól nézett ki a végére, főleg a rozmaringos díszítéssel, bár  a lencsés verzió nekem kicsit túl fűszeres lett. Így vagy úgy, ma ezt kapta a jónép 35 koronáért (plusz infinite kávét meg kanelbullart). Mi meg főzés közben annyi üdítőt ihattunk, amennyit nem szégyelltünk.

Fizetést nem kaptunk, csak ebédet meg legközelebbre ebéd/vacsi vouchert, amit bármikor felhasználhatunk, vagy hármat összegyűjtve sittningre válthatunk. Én azt hiszem, az utóbbira szavazok majd.

Talán hülyén hangzik, hogy miért dolgoztunk ingyen, de itt ez nagyon is bevett szokás. Szinte mindenki csinál valamit valamelyik Nationnél, egyébként meg szerintem jó móka volt kipróbálni. Sose dolgoztam még konyhán, nem is láttam még ekkora mosogatógépet meg ilyen felszerelést. Kifejezetten jó élmény volt, és mivel kell még az a két voucher, valószínűleg megyek még. Talán tanulok is valami jó receptet, ráférne már a vérfrissítés az itteni kajarepertoáromra.

kalmar.png

A bejegyzés trackback címe:

https://southofthenorth.blog.hu/api/trackback/id/tr757917768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása